Design is maar een laagje

Personal Branding, ondernemen, communicatie, design

Design is maar een laagje

Design kan een geweldige boost geven aan jouw marketingactiviteiten, maar het werkt niet altijd…

Toen ik begon aan mijn opleiding als ontwerper was het mijn doel om vooral esthetische beelden te maken.
Ik spendeerde uren aan leren perspectief tekenen, secuur letters reconstrueren met passer en pen, rechte lijnen trekken zonder liniaal en het maken van perfecte logo presentaties.

Nu ik een eigen studio heb is het mijn doel om mensen verder te brengen. Design en esthetiek spelen hierin een rol, maar ze zijn zeker niet meer het doel.

Begrijp me niet verkeerd. Ik kan in totale flow uren zonder drinken achter mijn computer mooie plaatjes maken, maar dat is in feite niet waar het om draait.
Het doel van mijn klanten zijn niet de plaatjes die ik voor ze maak, het gaat om wat ze met die plaatjes willen bereiken

Ze willen hiermee nieuwe klanten aantrekken, deelnemers werven voor hun video-10 daagse, of hun dienstverlening professionaliseren.

Ze werken vanuit iets waar ze voor 1000% in geloven en willen hiermee iets moois neerzetten. Via design help ik ze hun zielsverlangen zichtbaar te maken. 

Design is hierbij maar een laagje; de buitenkant van het geheel.
Een middel en niet het doel. 

Heeft investeren in design zin?

Sommige ondernemers vinden investeren in design best een drempel.
Ik zou je ook niet heel concreet kunnen vertellen wat het oplevert in euro’s.
Ik kan je wel vertellen wanneer het in ieder geval niet zinvol is om er geld aan uit te geven.

Investeren in design heeft namelijk geen zin wanneer jij niet helder voor ogen hebt wat je wilt communiceren en geen antwoord kunt geven op essentiële vragen die te maken hebben met de kern van je werk.

Vragen die ervoor zorgen dat je veel betere beslissingen maakt over de inhoud en het uiterlijk van je boodschap.
Mooie plaatjes kunnen je namelijk niet helpen zaken te verkopen als de boodschap zelf niet duidelijk is. De ontvanger proeft dat en is weg.


Gratis playsheet 

Vind jij het bepalen van je boodschap een flinke uitdaging en loop je daarom vast bij de uitwerking? Volgende week maandag ontvangen abonnees van mijn Neeltjezine een handige gratis playsheet om hier eens op een andere manier naar te kijken.
Kleine hint: we pakken de Eiffeltoren er weer bij.


Ontvang je het Neeltjezine nog niet, laat dan hier je mailadres achter.

 

>> Vraag van de week <<

Denk jij wel eens na over de diepere laag van je boodschap en hoe neem je dat mee in de uitwerking? 

Voel je welkom om hierover verder te praten in mijn besloten Facebookgroep Rots in jouw Branding 
Je vindt hier meer dan 80 andere te gekke onderneemsters die het beste in elkaar naar buiten helpen te brengen. In de groep vind je oefeningen, tips en video’s op gebied van personal branding, die ik verder nergens anders deel. 
 
Fijne week!

Groetjes, Cora

•••

Nieuwe blogs automatisch in je mailbox?

Laat je mailadres achter en ontvang iedere maandag m’n nieuwste (video)blog GRATIS in je mailbox.

 
Geen reacties

Laat een reactie achter