Designfulness voor ondernemers

Online training:

Designfulness voor ondernemers

Je visuele identiteit als silent seller

Er zijn van die dagen dat je je computer het liefste uit het raam zou willen gooien.
Wanneer je bijvoorbeeld uren hebt zitten zwoegen op je website en het resultaat lang niet in de buurt komt bij wat je in je hoofd had.
Of wanneer je Facebook opent en je van collega ondernemers de ene perfect vormgegeven quote na de andere voorbij ziet komen: “Believe you can and you’re half way there”. Grrr.

designfulness voor ondernemers online training

Maar weet je wat? Jouw website en posts hoeven niet perfect te zijn, hoezee!
Wat wel belangrijk is, is dat ze eigen zijn en de mensen prikkelen waar jij graag voor wilt werken.
En met werken bedoel ik het toepassen van je talent zoals alleen jij dat kan en hier ook gewoon lekker van kunnen leven.

Een ja of nee is binnen 3 seconden bepaald

Bij het ondernemerschap kreeg je naast de fantastische kans om je werk vorm te geven op jouw manier, ook de verantwoordelijkheid cadeau om jezelf te moeten verkopen. Ineens moet je je verdiepen in zaken zoals marketing, sales en webdesign. En laten we daar nou net niets over hebben geleerd op school.

Wat we wel hebben geleerd zijn overtuigingen zoals ‘een goede dienst verkoopt zichzelf’ en ‘het draait om de binnenkant’. Beiden – helaas niet waar – zijn voor veel ondernemers een hardnekkige gedachte die in de weg staat bij het laten groeien van hun onderneming.

Tuurlijk, het innerlijk is hartstikke belangrijk. Maar stiekem doen wij de hele dag op basis van uiterlijkheden niets anders dan intuïtieve beslissingen nemen over wat we aandacht geven en niet. Een ‘ja’ of ‘nee’ is binnen 3 seconden bepaald.

Loop maar eens door een winkelstraat.
Het zijn niet de bekwame verkoopsters die ons overtuigen ergens binnen te stappen, het zijn de etalages.

Hoe staat het met jouw etalage? Is deze dusdanig prikkelend dat klanten bij jou binnen stappen en niet een deur verder?
De manier waarop jij jezelf qua visueel design presenteert is de sleutel tot een stroom aan klanten.

 

Design opent je deuren

Onder kleine ondernemers leeft er een wijdverbreid misverstand dat design onnodig is en dat het alleen is weggelegd voor grote corporate bedrijven. Vaak is het ook iets wat ‘wel komt op het moment dat de zaken lopen’ en staat het niet bovenaan het lijstje met investeringen. Nederland zit immers vol met handige neven, broers en zussen. Jij hebt er vast ook een ;-)

Maar draai het eens om.
Kleine ondernemers, die handelen vanuit liefde en talent, kunnen juist prachtig gebruik maken van de kracht van design en het inzetten om de deur naar hun onderneming wijd open te zetten.

Design heeft namelijk alles te maken met het teweegbrengen van emotie en connectie en is bij uitstek geschikt om:
→ Jouw unieke kernwaarden te communiceren.
→ Je culturele waardes, overtuigingen visie en missie over te brengen.
→ Volgers en klanten aan te trekken waar je energie van krijgt.
→ Boodschappen zonder woorden simpel en helder te vertellen.
→ Een geweldige gebruikservaring te bewerkstelligen.
→ Jouw communicatiemiddelen te professionaliseren.

→ Hogere prijzen te kunnen vragen voor je diensten.


Goedbedoelde pogingen zonder effect

De toegang tot design is met alle moderne technieken en platformen steeds toegankelijker voor niet-designers. In een dag tijd kun je een website in de lucht hebben, binnen een kwartiertje maak je met Canva een Facebook omslag en met een paar vegen over een scherm staat je foto op Instagram.
Ik vind het – als iemand die onafhankelijkheid hoog in het vaandel heeft staan – een mooie ontwikkeling in mijn vak.

Wel zie ik dat het in de praktijk ook – hmm, hoe zeg ik dit subtiel? – leidt tot een boel goedbedoelde pogingen, die niet altijd de effecten behalen die passen bij wat ik ondernemers met talent toewens.

Wil je werken aan een sterke (online) aanwezigheid en op een juiste manier gebruik maken van al deze mogelijkheden die er zijn, dan is het zaak je te verdiepen in de basis. Hiermee bedoel ik dat je, voordat je je bezig houdt met de uitwerking, eerst voor jezelf een strategie gaat bepalen en bewuste keuzes gaat maken over hoe jij design toe gaat passen. Echt, dat scheelt je zeeën van tijd en frustratie.

online training je visuele identiteit als silent seller door studio Neeltje

Klinkt dit je bekend?:

→ Voel je je vaak gefrustreerd omdat je communicatiemiddelen er ondanks alle moeite niet uitzien zoals je het in je hoofd had?

→ Heb je geen richtlijnen waardoor het maken van uitingen je keer op keer heel veel tijd en energie kost?

→ Bestaan jouw communicatiemiddelen uit losse stukjes die verspreid over al je kanalen geen eenheid vormen?

→ Voel je je overweldigd door wat anderen doen en bevriest dit jou?

→ Trek je te weinig klanten of klanten die eigenlijk helemaal niet bij je passen?

→ Durf je geen hogere prijzen te vragen omdat je website en andere zaken onprofessioneel tonen?

Dan mis je waarschijnlijk een visuele identiteit.

Een visuele identiteit is de manier waarop je omgaat met de vormgeving van alle communicatie die je de wereld in stuurt.

Van je email-handtekening, je autosticker, je offertes, je facturen, je visitekaartje, je flyer, je Facebook berichten, je blog, je nieuwsbrief, je website…enfin, je snapt m’n punt.

Je visuele identiteit is de lijm van alle zaken die moeten zorgen voor een continue stroom aan klanten.

Of liever gezegd, de top-coating :-)

Is het tijd voor jou om hier werk van te maken? Dan is de online training ‘Designfulness voor ondernemers, je visuele identiteit als silent seller’ iets voor jou!

Deze training maakte ik speciaal voor ondernemers die het leuk vinden om te leren en willen investeren in kennis waardoor hun bedrijf groeit.

In deze training leer je:

→ bewuste keuzes te maken op gebied van design die aansluiten bij jouw zakelijke doelen.

→ Welke factoren ervoor zorgen dat jij jezelf kunt onderscheiden van vergelijkbare ondernemers in je vakgebied.

→ Welke designstrategie bij jou past zodat je zonder stress je dagelijkse uitingen kunt maken.

→ Hoe je via design klanten aan kunt trekken waar je graag voor wilt werken (en al die andere mensen waar je toch niets mee hebt afstoot).

→ Hoe je zonder excuses je visitekaartje uitdeelt bij een volgende netwerkborrel.

→ Slimme psychologische designtips die je eerder had willen weten.

→ Hoe je geld kunt besparen door niet afhankelijk te hoeven zijn van ontwerpers.

 

online training je visuele identiteit als silent seller door studio Neeltje
Jezelf met plezier en vertrouwen zichtbaar maken

De afgelopen 7 jaar hielp ik – Cora Verhagen – als ontwerper meer dan 100 ondernemers bij het verbeteren van hun visuele identiteit en het maken van communicatie-uitingen. Stuk voor stuk geweldig talentvolle en bevlogen mensen die met hun talent de wereld een stukje mooier willen maken.

Studio Neeltje Cora in studio

Omdat ik het altijd erg belangrijk vind dat klanten na een ontwerptraject aan de slag kunnen om zelfstandig nieuwe uitingen te maken, leerde ik welke basiskennis ze missen en wat ze nodig hebben om met plezier en vertrouwen zichzelf zichtbaar te maken.

Voor mijn bedrijf Droomvallei Uitgeverij volgde ik een coachingtraject bij Cora. Ze inventariseerde mijn wensen (een nieuw logo) en begeleidde mij stap voor stap tot een eindresultaat waarmee ik meer dan tevreden was. In Skypegesprekken hielp ze mij om de juiste aanpassingen te maken aan mijn huisstijl. Ik kijk met veel plezier en tevredenheid terug op dit traject.
Esther van der Ham – Droomvallei Uitgeverij

Er is veel wat je zelf kunt doen zonder de hulp van een ontwerper, alleen moet je wel weten wat dat is en welke strategieën je dan toepast.

Hiervoor ontwikkelde ik een online training waarin ik mijn ervaringen omzet naar praktisch toepasbare kennis, uitgelegd op een toegankelijke manier, zodat je er direct vooruitgang mee kunt maken. Als je wilt nog op dezelfde dag.

 

LEER DE BASISPRINCIPES VAN EEN SUCCESVOLLE VISUELE IDENTITEIT

De training ‘Designfulness voor ondernemers’ bestaat uit 5 modules van in totaal 20 video’s:

  1. Wat is een visuele identiteit?
Je leert de essentiële onderdelen van een visuele identiteit die in iedere uiting die je maakt terug moeten komen.

2. Jouw kernwaardes.
Je brengt jouw essentiële waardes in kaart die de basis vormen van je visuele identiteit en al je dagelijkse marketing-acties.

3. Wat maakt een visuele identiteit succesvol?
Je leert de OSCAR formule die zorgt voor een plek in de spotlights waarmee je je onderscheidt van vergelijkbare ondernemers in je vakgebied.

4. Het ontwikkelen van je visuele identiteit.
Je leert hoe je praktisch een visuele identiteit ontwikkelt en denkt na over jouw strategie. Ook kijken we naar welke tools je kunt gebruiken of hoe te handelen als je zaken uitbesteedt.

5. Doorvoeren.
Welke middelen en kanalen zijn geschikt voor je en hoe voer jij je visuele identiteit door? Inclusief gouden tips hoe je design inzet voor een beter converterende website, blog, nieuwsbrief en social media posts.

 

De training bestaat uit:

→ Bovengenoemde modules die je in je eigen tempo kunt doorwerken via een besloten trainingsomgeving.

Wanneer je de training aanschaft heb je direct toegang tot alle modules. Om te zorgen dat je gestructureerd aan de slag gaat ontvang je na start een wekelijkse motiverende reminder.

→ Iedere module bevat één of meerdere video’s van rond de 20 minuten met praktische uitleg en inspirerende voorbeelden van hoe andere ondernemers hun visuele identiteit actief inzetten in het genereren van sales.

→ Bijbehorende pdf’s met opdrachten en handige spieklijstjes.

Een bonus > Je ontvangt als bonus de video masterclas ‘Sexy tekstdesign’. Ik leer je de belangrijkste basics om al je zaken waar tekst in voorkomt aantrekkelijk op te maken en ik laat je zien hoe ik een visitekaartje van a tot z ontwerp.

Na deze training weet jij stukken beter hoe je slimmer omgaat met je visuele identiteit en ben je in staat om in veel minder tijd zelf je dagelijkse uitingen te kunnen samenstellen en verbeteren.

Je leert hoe het toepassen van design je gaat helpen bij het vinden van leuke klanten en ik hoop vooral dat je je computer nooit meer uit het raam wilt gooien :-)).

 

 

WELK RESULTAAT KAN IK VERWACHTEN?

Wat je haalt uit deze training is aan jou.

Wees je ervan bewust dat design een onderdeel is van je salesproces, maar dat het alleen werkt in combinatie met een goede marketingstrategie. Spetterende designs zullen je zeker een voorsprong geven, maar zie het als deel van het geheel. Na een eerste indruk zal ook de inhoudelijke kant moeten kloppen.

Met de training wil ik een stuk bewustwording teweeg brengen en je laten zien wat er mogelijk is. Ik wil je tonen dat je in de professionalisering van je communicatie veel zaken zelf kunt doen zonder hulp van een ontwerper. Door het toepassen van de kennis uit de training zullen je communicatiemiddelen met sprongen verbeteren.

Je leert het meeste door zelf aan de slag te gaan en te ontdekken wat jou ligt op dit vlak. Het werken aan je visuele identiteit is een proces wat continu groeit.

Ik kan me voorstellen dat je door de training stappen neemt waar je graag feedback op zou willen ontvangen om te kijken of je de kennis goed toepast. Daarom heb je de keuze om de online training aan te vullen met persoonlijke coaching. Verderop lees je onder het kopje ‘Investering’ de verschillende opties.

Investering

Zin om aan de slag te gaan? Je kunt kiezen uit drie varianten:

1. Online training
Toegang tot de online training om deze op eigen gelegenheid en in je eigen tempo te volgen.

2. Online training + 2 uur aan persoonlijke coaching
De coaching vindt plaats via Skype of bij mij in de studio in Barendrecht.

3. Online training + livedag in Barendrecht + GRATIS werkmap
Tijdens de livedag ontmoet je andere deelnemers van de training. We geven elkaar live feedback op de materialen die je naar aanleiding van de training ontwikkelde. Van elkaar leer je! Natuurlijk is er ook alle ruimte om vragen te stellen. De groepjes hou ik expres klein, tot maximaal 4 personen, zodat iedereen de ruimte heeft om aan bod te komen.

De dag duurt van 10:00 tot 15:00 en vindt plaats in de trainingsstudio van Rooskleurig. Een lekkere lunch is inbegrepen.
De livedag vindt meerdere keren per kwartaal plaats. Je ontvangt een datumprikker om je in te schrijven voor een datum die jou het beste schikt.

Bij deze variant ontvang je als bonus GRATIS de Studio Neeltje ‘Keeping things together’ werkmap + alle werkbladen t.w.v. € 45,- . Een handgebonden A5 map, waarin je al je opdrachten en spieklijstjes overzichtelijk bij elkaar kunt bewaren. 

Designfulness werkmap

 

Investeringskosten, exclusief BTW

  • Designfulness training, zelfstudie
  • 177,-eenmalig
    • Toegang tot de online training
    • Inclusief handige pdf werkbladen

  • Ja, ik meld me aan
  • Designfullnes training + coaching
  • 337,-eenmalig
    • Toegang tot de online training
    • Inclusief handige pdf werkbladen
    • Inclusief 2 uur persoonlijke coaching

  • Ja, ik meld me aan
  • Designfulness training + livedag
  • 497,-eenmalig
    • Toegang tot de online training
    • Inclusief live trainingsdag
    • BONUS gratis werkmap + werkbladen

  • Ja, ik meld me aan

 

Goed om te weten! Studio Neeltje levert alleen diensten en online producten aan ondernemers.
Online aankopen vallen daarom onder webwinkelrecht voor Business 2 Business.
Lees mijn Algemene Voorwaarden hier.

 

VEELGESTELDE VRAGEN

Hoeveel tijd ben ik kwijt met het volgen van de training?

Je kunt zelf indelen hoeveel tijd je per week investeert in de training. De modules zijn dusdanig opgebouwd dat er een logische volgorde zit in de stappen die je kunt zetten.

Per module zitten videolessen die 15 tot 20 minuten duren, die je op ieder gewenst moment kunt kijken. Aanvullend zitten hier opdrachten bij.

Het is aan jouw enthousiasme hoeveel tijd je steekt in het toepassen hiervan. Wel heb je er het meeste profijt van wanneer je vaste momenten inplant om daadwerkelijk met de training aan de slag te gaan.

 

Is de training meer geschikt voor starters of juist voor ondernemers die al langer bezig zijn?

Of je net start of al langer bezig bent maakt voor de training niet uit.

Wel is het van belang of je een helder beeld hebt van welke diensten of producten je te bieden hebt en welke kwaliteiten je bezit om je vak uit te oefenen. Hoe concreter je weet wat je wilt bereiken en uit wilt stralen, des te makkelijker het is om gerichte beslissingen te nemen over de visuele vertaling hiervan.

In de training starten we met oefeningen om dit goed in beeld te brengen, maar wanneer je echt nog in het beginstadium van je ondernemerschap zit raad ik je aan je eerst te verdiepen in basiskennis over marketing voordat je aan de slag gaat met een training over je visuele identiteit.

 

Hoe lang heb ik toegang tot de training?

Je hebt levenslang toegang. De pdf’s kun je bovendien makkelijk downloaden.

 

Wat als tijdens de training blijkt dat ik het ontwerpen van mijn visuele identiteit en communicatiemiddelen toch liever uitbesteed?

Mijn insteek is dat je met de kennis uit de training zelf aan de slag kunt. Ontdek je tijdens de opdrachten dat het je moeilijker valt dan je gehoopt had, dan zal de training je handvaten bieden wanneer je een ontwerper inschakelt.

Daarom besteed ik tijdens de training ook aandacht aan het aansturen van een ontwerper. Ik leg je uit hoe je aan een goede ontwerper komt en hoe je een ontwerper goed leert aan te sturen. Dit zijn belangrijke zaken die onnodige ruis, langdradige processen en hoofdpijn voorkomen ;-)

Zelfs al ga je niet letterlijk aan de slag met de kennis uit de video’s, ze geven je waarschijnlijk wel veel inspiratie voor het ontwikkelen van concepten voor je middelen en acties.

 

Wat als ik niet tevreden ben over de inhoud van de training?

Ik vind het belangrijk dat mijn training aansluit bij je verwachtingen. Ben je na aanschaf niet tevreden, laat me weten wat je mist zodat ik kan kijken hoe ik je beter kan helpen met de vragen die je hebt.

 

Is er een belastingvoordeel op de training?

Ja, je mag dit van de belasting aftrekken.

 

Waarom ben ik bij jou aan het juiste adres?

Door mijn ervaring in het helpen van kleine ondernemers weet ik goed waar ze mee worstelen en wat de zaken en inzichten zijn waarmee ze in de praktijk resultaat behalen. Ik ken alle platformen en middelen die ze gebruiken uit m’n duimpje en omdat ik zelf een kleine ondernemer ben weet ik hoeveel tijd en inzet het kost om dit allemaal draaiende te houden.

Na mijn studie Grafische Vormgeving aan het Grafisch Lyceum en Advertising aan de kunstacademie werkte ik 5 jaar als activiteitenbegeleider in een Grafisch Atelier voor mensen met een verstandelijke beperking. Mijn didactische vaardigheden zijn hierdoor goed ontwikkeld en ik ben er een kei in moeilijke zaken rondom design makkelijk te maken.

Andere vragen?

Heb jij een andere vraag over de training of zoek je op een andere manier ondersteuning? Stuur een mailtje naar cora@studioneeltje.nl dan ontvang je binnen twee werkdagen antwoord.

De kracht van Cora is dat zij echt meedenkt. Ik heb al samenwerkend met haar echt ervaren dat ze samen met mij op zoek wil gaan naar de vorm die het best bij mij past. Haar uitgangspunt: .. ondernemers op weg helpen om ook zelf aan de slag te gaan met hun huisstijl is oprecht. Dank Cora…fijn dat ik met jou in zee ben gegaan.
Marjan Visser – Schoolbreed