Eén veer per keer maakt al een verschil

Eén veer per keer maakt al een verschil

Het kan allemaal flink intimiderend zijn; bloggen, video’s maken, het sturen van een nieuwsbrief. Zeker als je anderen op social media de ene na de andere jaloersmakende berichten ziet posten.

Ik zie veel ondernemers worstelen met hun communicatie. Ze denken zaken als ‘wie zit er te wachten op mijn nieuwsbrief’ of ‘nee hoor, aan Facebook begin ik niet’.

En dat is zonde. Want wat je feitelijk doet is het mislopen van een kans om erkenning te krijgen voor je werk en zo mensen te bereiken die jouw hulp goed kunnen gebruiken.


Eigenlijk kan het niet misgaan

Mensen vragen me wel eens hoe ik het allemaal bij hou. Eerlijk gezegd doe ik veel ‘on the fly’. 
Ik heb een aantal afspraken met mezelf wat ik doe in een week en heb 1 vaste regel waar ik niet van afwijk. Maar wat ik dan precies doe of wat ik deel laat ik bepalen door de flow van het moment.
Ideeën voor artikelen kunnen ‘s avonds ineens oppoppen en dan schrijf ik die meteen uit.
Of ik krijg een vraag van een klant en bedenk dat het leuk zou zijn om hier een filmpje over te maken en zet dit de dagen erop in elkaar.

‘Ja’, zul je denken, ‘lekker makkelijk praten, het is jouw vakgebied’.

Dat klopt natuurlijk wel een beetje, maar ook voor mij is het iedere keer weer spannend.
Je wilt niet weten hoe zenuwachtig ik was bij het opnemen van m’n eerste video, terwijl ik gewoon veilig thuis in mijn eigen werkkamer zat.
Wel merk ik dat het me in de loop van de jaren makkelijker afgaat om te experimenteren. Gewoon, omdat ik steeds helderder voor ogen heb wat me drijft in m’n werk en waarom ik doe wat ik doe.

Als je werkt vanuit oprechte beweegredenen kan er eigenlijk weinig mis gaan. Af en toe struikel je eens, maar is dat dan zo erg? Er zullen altijd mensen zijn die je werk leuk vinden en niet. That’s life. Je hoeft niet iedereen te vriend te houden.

Ik ben er daarom van overtuigd dat je ook zonder een achtergrond in marketing met plezier kunt leren werken aan een fijne stroom in je communicatie, ook al krijg je klotsende oksels alleen al aan het idee een Facebook-bericht te moeten schrijven, laat staan een nieuwsbrief.

Het voelt misschien heel gemakkelijk om je te gedragen als een struisvogel, maar waarom zou je jezelf de kans ontnemen om je pauwenveren te laten wapperen? Waar denk je dat anderen liever naar kijken?

Start gewoon, al is het maar klein. Pas de regel toe. Je zult versteld staan van het resultaat. Zelfs al toon je maar 1 veer per keer.

 

>> Vraag van de week <<

Wat maakt dat je op kijkt tegen het laten zien van jouw pauwenveren?
 
Voel je welkom om hierover verder te praten in mijn besloten Facebookgroep Rots in jouw Branding 

Je vindt hier meer dan 100 andere te gekke onderneemsters die het beste in elkaar naar buiten helpen te brengen. In de groep vind je oefeningen, tips en video’s op gebied van personal branding, die ik verder nergens anders deel. 

 
Fijne week!

Groetjes, Cora

•••

Nieuwe blogs automatisch in je mailbox?

Laat je mailadres achter en ontvang iedere maandag m’n nieuwste (video)blog GRATIS in je mailbox.

 
Geen reacties

Laat een reactie achter