Hoe richt jij het in?

Hoe richt jij het in?

Hoe richt jij het in?

Ken je dat gevoel, dat wanneer je een ruimte instapt de sfeer intuïtief goed voelt?

Ik had dit gevoel bij m’n vorige en huidige woning op het moment dat ik ze ging bezichtigen.
Ik had dit gevoel ook drie weken geleden, toen ik in een spontane bui reageerde op een advertentie voor tijdelijke werkruimte in een boerderij aan de rand van Rotterdam.

Diezelfde middag kon ik er een kijkje nemen. 
Na één stap over de drempel wist ik het; hier wil ik zijn.
In een flits zag ik mogelijkheden voor trainingen, coachsessies en een heerlijke ruimte om samen met anderen te kunnen werken aan creatieve projecten. 

Binnen een week ontving ik de sleutel. Hoe lang ik er kan zitten is onbekend, maar ik geniet er maar van zolang het duurt en zie het als een mooi experiment om te ervaren hoe het is om buiten huis te werken. 


Wat past bij mij?

Het fijne van zo’n nieuwe lege ruimte is de vrijheid om hem in te richten zoals je wilt. Tegelijk roept dit keuzestress op. Ga ik voor een vrolijke mix and matchstijl zoals ik dat thuis ook heb? Of hou ik het juist stijlvol uitgebalanceerd zoals ik het voorbij zie komen in de VTWonen? 

Welk beeld wil ik eigenlijk dat klanten hebben zodra zíj over de drempel stappen?

Ten eerste wil ik natuurlijk dat zij zich net zo op hun gemak voelen als ik. Ik wil dat de ruimte hun omarmt en hun prikkelt, zoals ik zelf ook vaak word geprikkeld als ik in huizen of op plekken kom die met plezier en zorg zijn ingericht. 

Ten tweede vind ik het belangrijk dat de ruimte een weerspiegeling is van mij en mijn bedrijf. Ik kan alles wel heel stylish in twee kleuren bij elkaar zoeken, maar zo ben ik niet en mijn klanten zijn dat ook niet. Die zijn zelf ook kleurrijk en hebben meerdere kanten die gezien mogen worden.

Toen ik vorige week bezig was met inrichten mixte en matchte ik er dus lekker op los. Ik plukte vertrouwde vazen uit mijn voorraadkast mee, shopte nieuw en tweedehands servies bij elkaar en dank mijn lieve vrienden voor het doneren van geweldige meubels en planten. Ik voel me er al helemaal op m’n plek.


Het gevoel dat ik je al ken

Wat voor fysieke ruimtes geldt, geldt ook voor online omgevingen, zoals je website en je social media kanalen. 
Het mooiste compliment dat je kunt krijgen is wanneer mensen zeggen dat ze het idee hebben je hierdoor al een beetje te kennen, al hebben ze je nog nooit ontmoet.

Je online aanwezigheid mag daarom ook worden voorzien van een flinke vleug persoonlijkheid. Online kamp je met een extra laag waar mensen doorheen moeten prikken om je te leren ‘lezen’, dus belangrijk dat ze snel een idee hebben van wie je bent en wat je biedt.

Ook jij kunt online mixen en matchen op jouw manier, net zolang totdat jij en je volgers en klanten zichzelf er thuis voelen.
Vind je het lastig om te bepalen hoe? Voel je welkom om deze maand gezellig aan te schuiven bij deze sessie. Kun je meteen zien hoe het bij mij geworden is ;-)

 

>> Vraag van de week <<

Hoe richt jij je on- en offline-plekken in om mensen zich thuis te laten voelen bij je?
 
Voel je welkom om hierover verder te praten in mijn besloten Facebookgroep Rots in jouw Branding 

Je vindt hier meer dan 100 andere te gekke onderneemsters die het beste in elkaar naar buiten helpen te brengen. In de groep vind je oefeningen, tips en video’s op gebied van personal branding, die ik verder nergens anders deel. 

 
Fijne week!

Groetjes, Cora

•••

Nieuwe blogs automatisch in je mailbox?

Laat je mailadres achter en ontvang iedere maandag m’n nieuwste (video)blog GRATIS in je mailbox.

 
Geen reacties

Laat een reactie achter