Naakt over straat

Naakt over straat


Stel je hebt vandaag een kennismakingsgesprek met iemand die je heel graag als klant zou willen.
Je staat op, gaat douchen, trekt alleen een onderbroek aan en gaat de deur uit naar je afspraak.

Leuk voor voorbijgangers, maar ik wed dat dit voor jou eerder klinkt als een nachtmerrie.

Toch zijn er heel veel ondernemers die naakt over straat gaan. Niet letterlijk gelukkig… :-)

Dat zit zo…

Als je start als ondernemer weet je dat je iets moet gaan doen om aan klanten te komen. 

Het ontwikkelen van een website staat hierdoor eigenlijk nooit heel erg ter discussie. Je weet gewoon dat je dit nodig hebt en in het verlengde hiervan wordt doorgaans ook zo gedacht over het hebben van een logo.
Jammergenoeg zie ik in de praktijk heel vaak dat het hierbij blijft. 

Ondernemers regelen een logo, bouwen al dan niet zelf een website en hebben een keurig visitekaartje. Alleen met keurig kom je niet zover.  

Keurig laat vaak ook niet jouw sprankel zien. 

Keurig is saai.

Zeg eens eerlijk? Wanneer heb jij voor het laatst iets gekocht omdat het er keurig uit zag?

Welke verwachtingen schep je?

We kopen producten of diensten omdat ze iets teweeg brengen bij ons. We letten daarbij soms niet eens zozeer op de prijs, maar laten ons leiden door ons gevoel en de verwachtingen die we hebben over een bepaald resultaat.

Die verwachtingen maken we heel intuïtief op uit de signalen die communicatie uitzendt. Als ondernemer kun je hier heel bewuste keuzes over maken. Je kunt er ook strategischere beslissingen over maken dan je zou denken. Bijvoorbeeld door de keuzes van je beeldmateriaal, de manier waarop je mensen door je website leidt of de keuze van je woorden in je mailtjes.

Beslissingen die veel verder voeren dan alleen het maken van een mooi logo.
Met een logo alleen zet je namelijk geen identiteit neer, en al helemaal geen totaalbeleving voor je (mogelijke) klanten. 

 

Bouwen aan een rond verhaal

Om dat te bereiken heb je werk te verzetten in de diverse lagen van je communicatie.
Dit gaat over het samen laten komen van inhoud, vorm en gevoel; het uitdragen van jouw kernwaardes in alle vezels van de dingen die je uitzendt.
Ik noem het zelf ‘bouwen aan een rond verhaal’.

Als je ronde verhaal gaten vertoond heb je een lek. 

Een lek heb je bijvoorbeeld als je berichten op social media niet binnen luttele seconden zijn te herleiden naar jouw onderneming.

Of wanneer je een heel creatief persoon bent en je in een inspiratieloze ruimte klanten ontvangt.

Of wanneer je duurzame kleding verkoopt, maar je verzenddoos vol met plastic zit.

Of wanneer je website qua professionaliteit niet in verhouding is tot de prijzen die je waard bent.

Deze week ga ik in m’n Mighty netwerk dieper in op het bouwen aan een rond verhaal en deel ik een checklist om te onderzoeken of jij ergens een lek hebt wat gedicht moet worden.
Want voorlopig is het deze lente nog veel te koud om naakt over straat te moeten…brrr

 

>> Vraag van de week <<

Hoe bewust ga jij om met het uitdragen van je kernwaardes in de verschillende lagen van je communicatie? 
 
Voel je welkom om hierover verder te praten in mijn besloten Facebookgroep Rots in jouw Branding 

Je vindt hier meer dan 100 andere te gekke onderneemsters die het beste in elkaar naar buiten helpen te brengen. In de groep vind je oefeningen, tips en video’s op gebied van personal branding.

 
Fijne week!

Groetjes, Cora

 
 
•••

Nieuwe blogs automatisch in je mailbox?

Laat je mailadres achter en ontvang iedere maandag m’n nieuwste (video)blog GRATIS in je mailbox.

 
 
Tags:
Geen reacties

Laat een reactie achter