Op goed geluk kun je niet bouwen

personal branding

Op goed geluk kun je niet bouwen

Ken je die spelshow nog van vroeger: ‘Op goed geluk?’
Een datingquiz waarbij mensen elkaar pas zagen nadat ze vragen hadden gesteld in de trant van ‘wat is je lievelingsdier?’.

Het toppunt van de quiz was het moment dat de hartjeswaaier openfloepte en de stellen elkaar voor het eerst zagen. Als kijker zat je op het puntje van je stoel. Doet cupido zijn werk??

Ook al was de keus van de deelnemer zorgvuldig afgewogen, de eerste drie seconden waren bepalend in het wel of niet over laten springen van een vonk.
Het oog wil ook wat.

De deelnemers van ‘Op goed geluk’ deden er natuurlijk alles aan om Cupido een handje te helpen. De heren trokken hun beste blazer met schoudervulling aan en ik stel me zo voor dat de dames rijkelijk sprenkelden met LouLou.

Ze maakte hele bewuste keuzes om zichzelf zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren en een amoureuze connectie uit te lokken. Goed geluk kun je niet afdwingen, maar je kunt natuurlijk wel je best doen om het te sturen ;-)

Wat je uitstraalt trek je aan

Niet alleen bij cupido werkt het zo. Voor alle zaken waar een relatie tot stand komt moet een basis worden gelegd voor connectie.

Je kunt geen klanten werven als je geen connectie tot stand brengt. Om die allereerste connectie te maken zijn ook voor jou de eerste 3 seconden allesbepalend.
Maar hoe zorg je er nou voor dat die 3 seconden tellen en je de juiste klanten aantrekt? Hopen op goed geluk is geen strategie. 

Als kleine ondernemer kun je bewuste beslissingen maken over de manier waarop je jezelf presenteert. Wanneer je positieve aandacht aan jezelf besteed, ontvang je positieve aandacht terug. 


Belangrijk dus dat jouw communicatie aansluit bij de zaken waar jij voor staat, zodat je de juiste klanten aantrekt waar je energie van krijgt en die jouw werk op waarde weten te schatten.

Hoe is dat voor jou? Ben jij je bewust van de signalen die je uitzendt en hoe zorg je dat dit een connectie teweeg brengt bij een ander? 

>> Vraag van de week <<

Wat wil jij dat mensen intuïtief denken als ze voor het eerst kennis maken met je? 
Voel je welkom om hierover verder te praten in mijn besloten Facebookgroep Rots in jouw Branding
 
Vind je het lastig om dit te benoemen? Deze week deelde ik daar een oefening waarmee je Cupido een handje leert te helpen.  

Fijne week!

Groetjes, Cora

Nieuwe blogs automatisch in je mailbox?

Laat je mailadres achter en ontvang iedere maandag m’n nieuwste (video)blog GRATIS in je mailbox.

 
Geen reacties

Laat een reactie achter